Σελίδες

13.3.11

From Dee Dee to Billie. With love?

     Όταν κάνεις ένα αφιέρωμα σε ένα πρόσωπο καθαγιασμένο από το χρόνο και τις μνήμες, μια φωνή που-έχοντας μείνει μόνο αυτή πίσω-εξακολουθεί να προκαλεί ρίγη συγκίνησης, πρέπει τουλάχιστον να σέβεσαι τη σοβαρότητα του εγχειρήματός σου. Ανεξάρτητα από τις δικές σου ικανότητες και το τελικό αποτέλεσμα, πρέπει να πείσεις για το αγαθό του σκοπού σου. Xθες βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο αφιέρωμα στη Billie Holiday, η Dee Dee Bridgewater δεν έπεισε. Ή τουλάχιστον δεν έπεισε εμένα, γιατί υπήρξαν και πολλοί που ζητωκραύγαζαν.
     Πλαισιωμένη από μια τετραμελή μπάντα εξαιρετικών μουσικών, με ήχο δεμένο και ζηλευτά δεξιοτεχνικά ριφ, η ίδια με φωνή δουλεμένη και εκφραστικότητα που ξεχείλισε με μοναδικό τρόπο στο “Strange fruit”, άφησε όλη τη βραδιά να κυλήσει με μια αμετροεπή, άνοστη, σχεδόν χαζοχαρούμενη παρλάτα ανάμεσα στα τραγούδια, συνοδευόμενη από επιδεικτικά κακόγουστες στάσεις σώματος και χοντροκομμένα αστεία. Λες και ήταν μεθυσμένη από φτηνό κρασί και δεν μπορούσε να ελέγξει τον εαυτό της. Οι ερμηνείες στα τραγούδια-πλην του “Strange fruit”, ξανατονίζω- ήταν μακράν του ύφους της Billie. Αγνώριστα τα κομμάτια, μέσα σε έναν ωκεανό από scat φωνητικές ακροβασίες. Πρέπει να έτριζαν τα κόκκαλα όχι μόνο της Billie, αλλά και της Ella.
      Η Dee Dee πηγαινοερχόταν στη σκηνή, διαλαλώντας ότι ψάχνει τον Άδωνη (ή Αντώνη) και τον Σπύρο, γουργουρίζοντας με νόημα (μου θύμισε την Eartha Kitt στο “Where is my man”), σχολιάζοντας τα παπούτσια της που τη στένευαν και το πλαστικό φόρεμα που την τράβαγε, επιστρατεύοντας άθλια, πολυφορεμένα κλισέ του τύπου "let's drink some ouzo" και καταστρέφοντας με κάθε τρόπο την όποια ατμόσφαιρα προσπαθούσαν να περισώσουν, φιλότιμα και με άψογο επαγγελματισμό, οι ταλαντούχοι μουσικοί.
     Δεν έχω ξαναφύγει ποτέ από συναυλία πριν τελειώσει κανονικά το πρόγραμμα. Χθες όμως δεν άντεξα. Ένιωσα ότι ήθελα να πετάξω κάτι στο γυαλιστερό ξυρισμένο της κρανίο. Με τρομάζει πολύ αυτός ο επικίνδυνος εαυτός μου, τις σπάνιες φορές που βγαίνει στην επιφάνεια. Σηκώθηκα πριν η Dee Dee χαιρετήσει και πριν το κοινό την καλέσει για encore, τραβώντας κοντά μου και την Ιωάννα που, ομολογουμένως, ντρεπόταν λίγο. Είμαι πολύ περίεργη ποιο ήταν αυτό το κοινό που θα την καλούσε για encore. Και ποιοι ήταν αυτοί που χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό και σφύριζαν. Και ποιες ήταν αυτές οι αγγλόφωνες κυρίες από πίσω μας που ξεκαρδίζονταν με τα αστεία της, οι ίδιες που πριν αρχίσει η συναυλία συζητούσαν για την Ακρόπολή μας και την χαρακτήριζαν “amazing”.
     Περίμενα αυτή τη συναυλία ένα χρόνο, αφού η προγραμματισμένη περσινή είχε ματαιωθεί λόγω της σκόνης του ισλανδικού ηφαιστείου. Επειδή, όπως λέει ο Μπαμπινιώτης, η χρήση είναι που νομιμοποιεί και καθιερώνει τις καινούριες λέξεις, μούφα είναι η πιο κατάλληλη λέξη που μπορώ να σκεφτώ για τη χθεσινή συναυλία. Και όσο κι αν δεν μου πάει αισθητικά σαν όρος, αυτή είναι η λέξη. Μούφα, μούφα, μούφα…
     It’s O.K., Dee Dee. You go your way, I go mine. Billie will always be there. You can’t take that away from me…

12 σχόλια:

Silena είπε...

δεν πήγα στη συναυλία αλλά από την περιγραφή σου με έπεισες! είναι πολύ πικρή η γεύση που αφήνει μια ...κακή συναυλία ειδικά όταν συνοδεύεται από κακόγουστο χιούμορ!

υπέροχες οι περιγραφές σου, με εντυπωσιάζουν πάντα

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

Silena,
εγώ πάλι αδημονώ να ακούσω μια αντίθετη άποψη, αφού υπήρχε ένα μεγάλο μέρος του ακροατηρίου, μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα, που χειροκροτούσε με ενθουσιασμό. Ας μου γράψει κάποιος από αυτούς...
Καλό σου βράδυ και σ' ευχαριστώ που περνάς.

logia είπε...

και δεν το έσκαγες να έρθεις δίπλα, στην Τριάντη, που παίζαμε όπερα Maria Stuarda?
Οι φωνές σίγουρα θα σου άρεσαν περισσότερο!!!!

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

Νέλλυ,
φυσικά και το σκέφτηκα! Είχα δίλημμα εξαρχής, αλλά ήθελα να την δω από πέρσι. Και να φανταστείς, μας είπε εν είδει αστείου (σε μένα ακούστηκε σαν απειλή) ότι δεν πρόκειται να μας αφήσει να βγούμε πριν από τους ακροατές της "Mary Steward"!

Prokopis Doukas είπε...

Έχετε απόλυτο δίκιο... Εγώ τα λέω λίγο πιο μαλακά εδώ.. :-)

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

Προκόπη,
διάβασα την ανάρτησή σου και άκουσα την αναφορά σου στον Kosmos σήμερα το απόγευμα. Νιώθω πιο ήρεμη τώρα, γιατί είχα αρχίσει να ανησυχώ για το μουσικό μου κριτήριο. Κρίμα, πραγματικά...

irinivergopoulou είπε...

Διάβασα και του Π.Δούκα την ανάρτηση και τη δική σου...χωρίς να είμαι εκεί, στο Μέγαρο, έχω την αίσθηση ότι τα λες σωστά....καλησπέρα.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΑΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΩ ΚΑΠΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΗΣΥΧΑ Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ (μουφα)ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.ΕΓΩ ΑΠΛΩΣ ΑΚΟΥΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΟΤΑΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΟΜΟΡΦΟ.

leona είπε...

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΞΑΝΑΒΡΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ,"ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΣΘΕΝΗ";
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

Ειρήνη,
απαντάω καθυστερημένα, γιατί έλειπα εκτός Ελλάδος. Φαίνεται ότι η Dee Dee με καταράστηκε, αφού έχει κολλήσει το χέρι μου και δεν έχω γράψει τίποτα από τότε...

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

Σκρουτζάκο,
καλό μήνα από αύριο!

ΜAΡΙΑ ΔΡΙΜΗ είπε...

leona,
σου στέλνω το κείμενο.